Dagarna innan jag åkte hem

En dag i mars fick jag vara hemma med T som var sjuk, men hon verkade inte sjuk, vi kollade på film och bakade. Jag tyckte väl inte det var riktigt okej med att baka men vad kan jag mer göra när min värdmamma sa att det var okej.
Flickorna blev också ledig en fredag från skolan, jag behövde bara jobba på morgonen och det kändes väldigt konstigt. Härligt var det och det blev att åka in till centrala London för att promenera i Kensington och Hyde Park. Såklart med Louise som vanligt. Strålande väder var det. 
En vecka senare blev det att fixa sitt hår hos frisören, blev en liten förändring och nöjd blev jag också.
Jag hade oturen att bli sjuk också, den helgen spenerade jag bara hemma eller förutom på söndagen träffade jag Louise L för en liten fika. Jag jobbade sedan på måndag och tisdagen. Det blev bara värre och värre för varje dag som gick. Det var på tisdagen jag började tappa min röst, på kvällen fick jag room service då min värdpappa kom upp med middag till mig. Innan jag skulle lägga mig skickade han sms och frågade vilken flygplats jag skulle flyga ifrån för han skulle boka taxi åt mig. Väldigt snällt av honom och sedan betala för den också. På onsdagen skulle det bli en lång dag och det skriver om jag i ett annat inlägg. 

Kommentera inlägget här :