Summertime Ball 11 juni 2016

Ännu en gång var det dags för att gå på Capital´s Summertime Ball för andra året i rad. Jag åkte först hem till Louise för att hjälpa henne med att fixa hennes hår. Efter vi hade ätit lunch åkte vi upp till Wembley och vi var tvungna att stå i kö innan vi kom in. Vi missade lite av början men det gjorde oss inget för vi hade redan sett Little Mix tre gånger innan. Jag hade inte riktigt samma känsla förra året, förra året såg jag mer framemot det men detta år var det bara okej jag ska gå på Summertime Ball. Tror det berodde på att jag hade redan sett de flesta artisterna innan. Men det var roligt det ska jag inte neka till men inget slår förra året. 
Little Mix som var lika duktiga som vanligt, Detta var fjärde gången man såg de.
Lukas Graham som uppträdde med sina två hits och en cover. En av de bästa tyckte jag.
Years & Years som vågade vara sig själva.
Jillionare som tyvärr var en av de sämre akterna, man bara väntade på att det skulle vara över då han bara gick runt och pratade. 
The Vamps var lika bra som vanligt om inte ännu bättre på Summertime Ball, såg de förra året och skulle inte tacka nej för att gå på en konsert igen för att se de.
Mike Posner.
Clean Bandit med Louisa Johnson som vann förra årets The X Factor.
Nick Jonas.
Will.i.Am spelade både äldre och nya hits, Lydia Lucy kom på scenen och överraskade alla.
WSTRN.
Zara Larsson som var riktigt duktig, hon uppträdde sedan med MNEK.
Jess Glynne.
Nathan Sykes. Han sjöng en låt med Louisa Johnson som kom ut på scenen.
Sigala som spelade sina hits med olika artister som sjunger i de som var på scenen. Det var Imani, John Newman och Bryn Christopher.
Detta år hade de en överraskningsakt som var Dizzee Rascal.
Ariana Grande.
Flo Rida.
Craig David.
Tinie Tempah avslutade showen och han var lika bra som vanligt. Han fick besök på scenen först av Katy B, sedan Jess Glynne och sist men inte minst Zara Larsson som han sjunger med i hans singlar. 
Frisyren som jag fixade som faktiskt höll hela dagen/kvällen.
Selfie 2016
Selfie 2015 från Summertime Ball

Kommentarer :

#1: Madelene

Hej!

Jag är också Au pair i England och har varit här i 4 veckor nu. Jag känner att det hade varit skoj att prata med en annan au pair (speciellt en från Sverige då man kan snacka utan att tänka och bara känna) men hur som haver, det hade varit jättefint om du hade varit pepp på att hålla kontakten och typ maila mig/lägga till mig på facebook eller något annat.

https://www.facebook.com/madeleneborg är min fb iaf och min mail ser du i inlägget.

Allt gott!
Madelene

Svar: Hej MadeleneJätteledsen att jag svarar nu då jag inte har vart inne på min blogg ett tag. Ja men absolut, jag har skickat en vänförfrågan till dig så vi kan hålla kontakt där, lite lättare än detta :)
Ha det jättebra!
Linnéa
Linnéa

skriven

Kommentera inlägget här :