Sommar, lov, bio och andra äventyr del 2

Denna sommaren har det hänt en hel del. Jag och Louise åkte till en liten Harry Potter utställning som de hade i Soho.
Det var trevligt, det har blivit svårare och svårare med att komma på vad vi kan göra eftersom vädret har inte vart det bästa denna sommaren och vi har gjort det mesta här i London. Jag hade ansökt biljetter till The X Factor six chair challenge och lyckades få. Det blev att jag och Louise åkte till Wembley en lördag, vi ställde oss där man skulle stå för att få sina biljetter, vi stod nästan längst fram, det var bara en familj framför oss.
Vi satte oss ner på marken en stund eftersom vi var trötta, vi skulle precis börja äta på våra crossainter då hör vi någon säga hej och fråga hur det är med oss. Det var inte mindre än Dermot O´Leary som har kommit tillbaka till The X Factor för att jobba som programledare. Dermot var så jordnära och verkligen trevlig. Vi fick en varsin selfie med honom innan han behövde intervjua några deltagare.
 
 
Louise var väldigt söt på sin selfie med Dermot. Tyvärr hann vi inte se något mer från The X Factor då det blev försenat och började mycket senare än vad det skulle. Men det gjorde inte mig något, jag var bara glad över att vi hade fått prata med Dermot. Dagen efter träffade jag Louise på kvällen efter hon hade umgåtts med sin kusin, vi satte oss på en restaurang vid Tower Bridge, när vi var klara och väntade på att betala såg jag Douglas Booth gå förbi, så jag säger lugnt till Louise, titta Douglas Booth.
Vi avslutade kvällen med att prata om att helgen slutade bra även om vi inte fick se The X Factor. En fredag skulle jag ta med flickorna till Horniman Museum och jag frågade Louise om hon ville följa med. Det gjorde hon och mitt yngsta värdbarn tog med sina nappar och lämnade de utanför getterna. Det blev dagen hon slutade med napp, jag blev förvånad att hon gav bort de. Vi hade det trevligt på museumet och vi har vart där två gånger tidigare.
När vi kom hem berättade T vad som hade hänt. Jag var stolt över henne och jag tror föräldrarna var också det. Jag fick en bonus för att jag hade hjälpt till. Jag hade sagt att jag inte behövde men de sa att jag skulle ha det såklart. Helgen kom lika snabbt och det blev ett besök på nya Tate Modern men det var inget för mig förutom fotografierna och utsikten över London.
Louise hade vart gullig och packat med sig lunch.
Alla skulle behöva ha en vän som Louise. Efteråt gick vi runt i London, passade på när vädret var på topp.
När måndagen kom var jag ledig så jag träffade Laura på kvällen för middag och det var trevligt.
 

Kommentera inlägget här :