Road trip

Jag fick semester tidigare än var det var tänkt och tur var det för jag och Louise hade redan bokat allt. Den 15 augusti påbörjade vi vår resa genom Storbritannien.
Vi hämtade upp vår hyrbil runt 9 och började åka mot Oxford. Vi kom fram runt lunchtid och vi besökte universiteten och andra byggnader, vi hade tänkt besöka ett universitet med ett stort bibliotek men tyvärr var det stängt den dagen. Men vi gick in på skolan där de spelade in vissa scener till Harry Potter filmerna.
Efter middagen kände vi oss redo att lämna, vi körde vidare till hotellet vi skulle bo på som låg en liten bit utanför Oxford. Tisdagen blev det Stratford-upon-Avon där Shakespeare föddes.
Leeds blev det innan vi skulle vidare till York, det var då jag blev stressad i trafiken för vi körde fel några gånger men när vi var framme i Leeds blev det bättre. Vi var framme i York på eftermiddagen och hann med att se en del men vi fortsatte med att promenera runt York på morgonen.
Efter den långa promenaden skulle vi påbörja vår långa bilresa till Edinburgh. Så fint var det på vägen upp till Skottland, det bästa var nog när vi såg två hästar springa på en stor kulle, kändes som det var en scen från en film. Naturen var jättevacker och ångrar verkligen inte att vi körde upp till Skottland. När vi var framme där vi skulle bo tog vi det lugnt så vi skulle orka nästa dag då vi hade en hel del planerat. I Edinburgh besökte vi slottet, såg caféet där J.K Rowling skrev Harry Potter böckerna, jag fick klappa en uggla och jag kan bara säga att jag tyckte det var väldigt häftigt, vi promenerade till monumenet sedan vidare till Arthur´s seat där vi tog nog den jobbigaste vägen upp, jag trodde att jag skulle svimma eller falla ihop. Men vi kom upp till slut och väl där uppe såg vi att det fanns en mycket enklare väg. Vi fick iallafall motion. Utsikten var underbar och det slutade med att vi tog taxi tillbaka till hotellet.
Fredagen åkte vi vidare till Manchester och blev fast i en lång bilkö men tillslut bestämde vi oss för att ta en annan väg och tur var det för vi skulle annars vara fast i flera timmar så långsamt det gick. Vi kom fram hyfsat bra tid och besökte den stora fotbollsarenan och mycket folk var det då det skulle vara match mellan Manchester United och ett annat fotbollslag jag inte kommer ihåg.
Dagen efter besökte vi katedralen i Manchester innan vi körde vidare till Cardiff som ligger i Wales, vi vandrade runt i centrum och såg lite av slottet.
På söndagen körde vi vidare till Tintagel i Cornwall och tyvärr regnade det men det ska inte hindra en för att göra saker. Vi besökte slottet och Merlins cave, jag var väldigt rädd att jag skulle halka eller blåsa iväg från klippan. När Louise ställde sig vid kanten fick jag ont i hjärtat för jag var rädd att hon skulle trilla. Men det gick bara bra och jättevackert var det. I lilla byn som man ska nog kalla det för hade de ett gammal postkontor som också var jättefint.
På måndagen körde vi vidare till Bath och där blev det ett besök i katedralen, vi tänkte besöka Roman bath men vi kände att det var lite för dyrt.
Tisdagen var vår näst sista dag då det blev Stonehenge, väldig häftig upplevelse.
Vi åkte sedan hem tillbaka till London och på kvällen mötte jag upp Joachim. Sista dagen av vår road trip blev det Windsor innan vi skulle lämna illbaka bilen.
Vi orkade inte göra jättemycket då vi var trötta, våra dagar hade vart väldigt intensiva. Detta är inget jag ångrar även om det blev mycket körning för min del. Detta är en av de bästa sakerna jag har gjort här och rekommenderar att man besöker många andra städer.

Besök och skolstart

Äntligen kommer ett blogginlägg upp. Det har hänt en del sedan London Zoo, jag hade semester och åkte på en road trip genom Storbritannien med Louise. Kommer komma upp inlägg om vår resa senare. Min lillebror Joachim kom till London den 23 augusti och hälsade på. Det blev att jag tog tåget till Gatwick för att möta upp honom och jag var väldigt trött för det var samma dag som jag och Louise kom tillbaka från vår road trip. Såklart var planet försenat och bagaget tog väldig lång tid att få.
Men när jag fick se honom blev jag väldigt glad. På torsdag blev det att gå runt på Oxford Street och andra kända områden omkring där. Det blev lite shopping för oss båda, vi hamnade på Nandos som vi båda två gillar. På fredagen var det att gå upp tidigt för att ta sig till Warner Bros Studio Tour - The Making of Harry Potter. Det var riktigt rolig att få uppleva detta med Joachim då vi växte upp med Harry Potter tillsammans. Jag provade Butter Beer glassen och Joachim bara Butter Beer. Även om jag hade vart där förut så var det riktigt roligt att vara där igen och de firade att första filmen kom ut för 15 år, de hade lagt till nya saker.
Vi kände oss klara runt lunchtid, det blev ett snabbt stopp på Oxford Street för att köpa en ny resväska, på vägen till Sports Direct får vi syn på Charlotte Crosby från Geordie Shore som är väldig känd i England. Joachim fick en bild med henne.
 På lördagen träffade vi Louise och åt på T.g.i.Friday´s, första gången för Joachim och han älskade det. Vi sa hejdå eller rättare sagt vi ses snart igen. Det var dags för Louise att avsluta sitt kapitel i London. Det kändes inte jobbigt att säga vi ses snart. Jag och Joachim avslutade kvällen med premiären av The X Factor, På söndagen åkte vi till Primrose Hill och vädret var inte det bästa men det var ändå en bra dag. Vi gick ner för kullen och Joachim letade Pokémon, vi gick förbi några bänkar och jag jag kände igen en kille som satt på en av bänkarna. Jag stannade till och skämde ut mig kan jag rättare säga. Jag frågade honom om han var Spider-Man när jag skulle fråga om det var han som spelade Spider-Man men det kom ut fel. Han svarade tillbaka och sa nej jag är Andrew, vi fick en väldigt kort pratstund och ingen bild blev det inte men vi båda kan säga att vi har pratat med Andrew Garfield. Joachim fick fångat två ovanliga Pokémons i Primrose Hill och Regent´s Park.
När vi var tillbaka i huset passade jag på att packa ner allt Joachim skulle ta med sig hem. Det tog väldigt lång tid med det. Men blev äntligen klar. På måndagen var det dags för Joachim att lämna London, jag följde med honom till flygplatsen, vi hade tunga väskor och tydligen var det övervikt på båda incheckade väskorna men vi slapp betala. Jag är så tacksam att han tog hem en del av mina saker/kläder. När jag kom hem tillbaka till huset så brast det för mig. Mitt gråtande slutade på torsdagkväll då min värdfamilj kom tillbaka. På fredagen blev det jobb igen och några play dates, träffade Mathilda och sedan Charlotte. Det var riktigt härligt att få träffa de igen. Helgen bestod av prinsesskalas och sedan på söndagen träffade jag Michelle i Camden Town. På måndagen började skolan igen, S började year 4 och T började year 1.
Skolveckan har vart bra men jag har inte så mycket mer än bara vara hemma. Jag har gått till biblioteket vissa dagar men ska försöka hitta på mer saker så jag inte bara sitter hemma. För det är fortfarande jobbigt sedan Louise flyttade hem, hon var min trygghet här men jag försöker tänka positivt att det kommer bli bra snart men det får ta sin tid. Nästa inlägg kommer handla om road tripen och förhopppningvis kommer om några dagar.