Födelsedag helg och the making of Harry Potter 21-22 maj

Denna helg hände det en hel del. Två födelsedagar var det. Louise fyllde år på lördagen den 21 maj och det var då T hade sitt barnkalas dagen innan hennes födelsedag så då blev det att jag fick hjälpa till lite extra. Jag hjälpte till att förbereda allt sedan var det dags att byta om till en klänning som T ville att jag skulle ha på mig, hon tror att det är min bröllopsklänning bara för den är vit. Det var samma klänning jag hade på dopet i påskas.
Kalaset började kl 11 och det var 16 barn sammanlagt, de hade en magiker och jag blev utvald att komma upp, kan bara säga att det var så pinsamt. Men barnen verkade ha roligt. När klockan började närma sig 1 började föräldrarna komma för att hämta sina barn. Det blev väldigt lyckat. Jag hade redan fixat mig innan jag skulle träffa Louise men behövde bara byta om för det var ganska kallt ute. Innan jag lämnade huset sa mina värdföräldrar att jag borde ta med mig tårta och cupcakes, sedan att jag skulle hälsa grattis till Louise från de. Jag hade tyvärr ingen present till Louise för hon hade redan fått den kunde man säga, jag gav henne ett kort bara. Det tog inte jättelång tid till The Warner Bros Studios, vi kom precis lagom faktiskt. vi hann äta upp både tårta och cupcakes innan vi skulle påbörja vår resa genom Harry Potters värld.
Och innan jag glömmer så hade jag sagt till personalen att det var Louise födelsedag så hon fick en "badge" för att sätta på sin tröja och en passbok. Alla som jobbade där sa grattis till Louise. Vi påbörjade vår resa med att Louise fick öppna dörrarna in till The Great Hall med en annan födelsedagstjej. När vi klev in i rummet kunde jag bara känna lycka, jag ville bara hoppa runt och skrika. Det var mycket att se och jag låter bilderna tala för sig själva. 
Vi avslutade Louise födelsedag med att äta på T.g.i.f. vi var väldigt trötta och ville bara hem faktiskt och sova. Jag tror allt att det blev en lyckad dag. Jag kände mig nöjd även om jag var trött.
På söndagen gav jag ett presentkort till London Zoo till T och hon verkade glad. Jag lämnade sedan huset för att möta upp Louise för att gå på bio, vi såg den nya X men filmen som var riktigt bra. Det fick avsluta denna födelsedags helgen. 
 
 

Kommentera inlägget här :