London Zoo - 9 augusti

Äntligen var det dags för den stora dagen för T som hon hade längtat och frågat när vi skulle åka dit. T fick detta när hon fyllde år i maj så hon har fått vänta några veckor. Jag lämnade först av S på hennes dagläger. Min värdmamma körde mig och T till Sloane Square där det blev taxi till London Zoo som ligger i Regent´s Park. Vi kom fram nästan precis de hade öppnat. Vi började med att gå in till akvariumet där T fann fisken Dory/Doris, hon var så söt och sa hej Doris och frågade vart Nemo var, enligt T var Nemo på semester. Vi såg alla djur som fanns där och T:s favoriter var tigrarna som hade två små ungar och såklart kaninerna. Många djur på Zoo:et som hade fått små bebisar, jag kan ju säga att jag nästan började gråta när jag såg alla djur. Tydligen var David Attenborough där också men vi stannade inte på det stället för att se honom då T skulle be uttråkad av att vänta. Vi stannade nästan tills de stängde och vi tog taxi hela vägen hem och det jobbigaste var att det var rusningstrafik så det tog längre tid hem. När vi båda kom hem var vi trötta och mådde inte jättebra. T fick också två tigerbebisar av mig för att jag hade lovat henne en present. Det blev en riktigt lyckad dag och att få bara spendera dagen med henne bara var väldigt roligt. Nu måste jag bara försöka hitta på vad jag kan ge S när hon fyller år. 
Här kommer det bilder från dagen
 
 

Kommentera inlägget här :