April månad

Månaden började inte så bra då jag tappade bort mitt körkort. Jag kan bara säga att jag fick panik och började gråta. Jag letade överallt men kunde inte hitta det någonstans. Jag ansökte om nytt och det tog lite över en månad då jag bor här. Hämtade ut det förra måndagen på svenska ambassaden. Vad som annars har hänt i april är såklart att jag har jobbat, träffat vänner, gått på bio, vart på konsert. 
Mamma skickade ett paket med min nya bankdosa och godis.
Jag och Louise åkte upp till centrala London och såg ett stort Monopolspel i Trafalgar Sqaure
Vi hamnade också i en bokaffär där de sålde svenska böcker.
Mitt yngsta värdbarn som är 4 år gammal kom hem med dessa fina teckningar som hon hade målat själv.
Satt barnvakt några kvällar
Flickorna hade konsert för mig.
Jag mötte upp de andra Au Pair tjejerna från flickornas skola och fikade på Milk i Balham.
Jag och Louise gick upp i Monumentet där Louise hade aldrigt vart och för mig blev det tredje gången gillt.
Den 27 april gick jag och Louise på konsert och såg Macklemore & Ryan Lewis. Riktigt trevligt var det förutom att killarna bakom oss höll på att spilla öl på alla framför dem och vi båda fick öl över oss, inte trevligt. Denna dag var även Joachims födelsedag, andra året i rad jag missar den men förhoppningvis missar jag inte den nästa år. 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Härliga katter!

skriven

Kommentera inlägget här :