Helgen 15-17 januari

Fredagen slutade jag tidigare för att min värdfamilj skulle iväg över helgen. Jag fick hämta upp flickorna tidigare från skolan och när jag kom tillbaka slutade jag och de lämnade huset. Jag tog ett långt bad under tiden jag väntade på att Louise skulle komma över. När Louise hade slutat hade jag hunnit med en hel del saker som att handla lite gott inför kvällen, sätta in mina pengar på banken. När Louise kom blev det middag framför tvn och sedan lämnade hon efter vi hade kollat klart på Dagboken. 
Lördagen skulle jag äntligen få träffa Sara som jag inte hade fått träffa på flera veckor. Hon skulle besöka en annan vän innan hon kunde komma, det gjorde mig ingenting, jag passade på att tvätta, stryka mina lakan och städa mitt rum.
Jag mötte upp Sara på stationen och vi gick hem till mig och hon fick se mitt hus. Jag bjöd henne på lunch, vi hade mycket att prata om. Vi avslutade dagen med att åka upp till Parliament Hill för hon ville gärna se hela London efter det satte vi oss på Costa i någon timme innan vi drog oss hemåt åt varsitt håll.
Söndagen träffade jag Louise och vi åkte först till Oxford Street och vandrade runt där, vi åt middag på Nandos och bestämde oss för att åka upp till det kända crepes stället i Hampstead, jag och Louise har alltid gått förbi det stället men varje gång har vi vart mätta och inte orkat prova men denna gång hände det. Vi stod i kö i ett tag innan det blev våran tur. Louise valde en bara med nutella och jag med belgisk mjölkchoklad och banan. Det var gott faktiskt.
Vi hade stått ute i kylan ett tag och vi bestämde oss för att ta en varm kopp te på Costa innan vi åkte hem. Vi ville inte komma hem försent eller jag ville inte för jag var tvungen att prata med mina värdföräldrar. När jag kom hem sa flickorna att jag hade fått en tv i mitt rum. Jag visste att jag skulle få en då de hade mejlat och frågat om jag ville ha en och att jag förtjänade det för all hjälp med barnen. Jag pratade med min värdmamma och samtalet slutade bra. Jag oroar mig alltid i onödan. Jag får försöka sluta med det. 
 
Taggar: Au Pair, London;

Kommentera inlägget här :