Helgen 23-24 januari

På lördagen hade jag inga planer och inte Louise heller, det blev att vi åkte till Wandsworth och gick på bio där, vi bestämde oss för filmen The 5th Wave och jag kan bara säga att jag älskade filmen. Om man gillar Sc-Fi tycker jag att ni ska passa på att se den.
Efter filmen var slut satte vi oss på Costa och pratade tills det var dags för oss båda att åka hem för att sitta barnvakt.
Jag skulle börja klockan 19 men kom ner 18 och satte mig framför tvn med flickorna och kollade på filmen Epic som var bra faktiskt. Innan jag skulle lägga flickorna hade de en halvtimme kvar, de valde att kolla på något roligt hundprogram som de älskade. Jag la T först och var med henne i nästan timme innan jag gav upp. Jag bestämde mig för att lägga S istället och jag hade lämnat henne på mitt rum med tvn på. Jag la T i min säng och hade hoppats på att hon skulle ha somnat under tiden jag la S men så fel hade jag. 
Jag var med T tills jag bestämde mig efter 7 avsnitt av den lilla prinsessan att vi skulle gå ner till hennes rum och försöka sova. Och hon somnade runt 23, min kväll blev inte som jag hade tänkt mig men det är sånt som händer.
 
Söndagen var jag trött och orkade inte riktigt göra något men tvingade mig själv. Jag skulle gå på Britain's Got Talent med Louise som hade lyckats få biljetter till det. Vi gick runt i centrala London och stannade upp i Covent Garden där det var en man som uppträdde.
Efteråt åt vi lunch på T.g.i.f sedan skulle vi gå och fråga när vi kunde hämta upp våra biljetter men vi hade tur och kunde få de direkt. När vi bestämde oss för att gå vidare stannade vi till vid folkmassan som hade samlats vid en ingång. När vi ställer oss där kommer det en bil, ut ifrån den kommer en av juryn David Walliams, vi fick också se Alesha och programledarna Ant och Dec.
Det var en rolig upplevelse faktiskt att få se detta live. Aldrig trodde jag att jag skulle få uppleva så mycket under dessa månader i London. Jag är verkligen glad att jag tog detta steget även om det har vart en berg och dalbana, har det vart värt det.

Kommentera inlägget här :