Half term och veckan efter

Half term började för flickorna i början i juni. Första dagen blev det play date hemma hos S bästa kompis. Full rulle var det. Det blev bio först och vi såg Angry Birds, barnen gillade den och bra var den också. En film för alla åldrar faktiskt. Efteråt blev det lunch på Pizza Express och vad mer kan jag säga att mina värdbarn är så kräsna, vi fortsatte play daten hemma hos vännen och mycket gos blev det med kattungarna.
Innan vi åkte hem blev en shoppingtur på Sainsbury´s i Balham. Det är alltid bra att ha play date med denna familj då tiden går så mycket fortare och alltid lika trevligt att prata med Charlotte som är nanny och min goda vän. På onsdag och torsdag hade flickorna arty party i kyrkan så jag fick lite ledigt under dessa två dagar. På fredagen hade T play date med hennes bästa kompis, jag och S åkte och hämtade upp henne efter lunch. Vi gick på bio i Streatham och såg Alice through the looking glass som var också bra men första är bättre. Jag satt barnvakt på kvällen också så det blev en väldigt lång dag.
Helgen som kom reste min värdfamilj bort på lördag till söndag så jag och Louise passade på att bara vara hemma hos mig och tog det lugnt. Ibland behöver man vissa dagar som dessa. Söndagen blev det en heldag i Hampstead Heath och vädret var helt underbart. Vi hade med oss lunch hemifrån och avslutade kvällen på Pizza Express. Tyvärr brände jag mig som vanligt men ja det är sånt som händer.
Veckan efter träffade jag Laura på hennes nya jobb, hon jobbar nu på Liberty och trivs väldigt bra verkar det som.
Det blev en tur till Ikea med Mathilda också, köpte en hel del godsaker, alltid kan man hitta något gott på Ikea.
 
 

Kommentera inlägget här :