Sommar, lov, bio och andra äventyr del 3

Detta blir sista delen av denna rubrik. Så fortsättningen är att jag och Louise åkte till Hampstead Heath och badade i en av dammarna en lördag. Det finns tre olika dammar och vi valde den dammen som var bara för kvinnor. Det finns också en för bara män och en för både män och kvinnor. Vädret var på topp och helt underbart var det. Vattnet var lagomt varmt och kändes väldigt rent. Vi passade på att sola och lyssna på podcast. Det var en riktigt bra dag.

 
Söndagen hade vi inget riktigt planerat så vi träffades lite senare men jag hade oturen att skada min tå så det gjorde lite ont att gå men det gick bra. Det blev en tur upp till Little Venice och därifrån blev det en båttur upp till Camden i kanalen och sedan tillbaka där vi började.
Det blev en avslappnad dag och vi avslutade kvällen på Tgif i Leicester Square som är ganska nyöppnat.
Men vi gillar fortfarande den i Covent Garden bättre. Sedan var helgen över och jag började min långa arbetsvecka med att jobba hela dagar varje dag. På måndagen var jag med och firade Lauras födelsedag också. Tillbaka till min arbetsvecka, flickorna hade simning varje dag menvi hittade på saker efter simningen. En dag åkte vi till Imperial War Museum med vänner till oss och avslutade dagen hemma hos dem. Vi fick hälsa på de nya kattungarna som Charlotte nu tar hand om.
En dag blev det play date med Louise yngsta värdbarn. Och flickorna uppskattade det och hoppas fortfarande på att de ska få träffa hennes andra två värdbarn. På torsdagen blev det en tur till Battersea Zoo och det var igelkottens dag där så de fick träffa på två igelkottar. Mitt yngsta värdbarn fick hålla en stor snigel, hon kan allt vara modig väldigt ofta att jag blir ibland förvånad.
På fredagen gick vi på bio och såg Finding Dory eller Hitta Doris som den heter på svenska. Det var en sevärd film. Sedan kom äntligen helgen som försvann lika snabbt. Och jag fick skypa med min familj och jag kan bara säga att jag verkligen längtar tills jag får träffa de igen.
Kan inte förstå att denna fredag som kommer firar jag två år i England. Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att det skulle hända.

Kommentera inlägget här :