Helgen

Fredag träffade jag Louise och vi bestämde oss bara för att ta det lugnt. Vi kollade på två filmer innan jag åkte hem på kvällen. Vi såg i taket lyser stjärnorna först och Louise fick se hur Vänersborg och Trollhättan såg ut plus personer jag har känt/känner eller visste om. Andra filmen blev Love, Rosie som vi båda tycker om jättemycket.
På lördag träffade jag Louise igen och vi tog bussen till Battersea Park där vi hade picknick/lunch.
Vädret var på topp men när vi lämnade blev det alldeles för varmt. Vi svettades verkligen när vi åkte hem till Louise. Vi passade på att handla mat och lite godsaker för kvällen. Vi bakade äpplepaj och gjorde tacos. Emma kom precis lagom till middagen som också är au pair som jag fick träffa för första gången. Jättetrevlig tjej och jag tror vi kommer träffas fler gånger. Efter en lång pratstund kände vi för att säga hejdå och åka hem till våra hus. När jag kommer hem, låser upp och försöker öppna dörren men det går inte. Jag smsar mina värdföräldrar men de svarade inte så jag bestämmer mig för att ringa, min värdpappa svarar och stackarn tror att han är på semester fortfarande innan han inser att han kan gå ner och öppna dörren. Söndags blev det en slappardag för mig, kollade på Orange is the new black och nu måste jag vänta tills nästa år då säsong 4 kommer ut. Att den serien skulle vara bra trodde jag verkligen inte men man blev helt fast så bra var den.
Idag började jag min arbetsdag med att hjälpa flickorna och fixa lunch till de innan vi åkte till lägret de ska vara på i en vecka. Efter två minuter i bilen kommer nyheterna på och de berättar att One Direction ska splittras och ta paus i ett år, stackars S började gråta och grät hela vägen till lägret. När vi var framme ville flickorna att jag skulle stanna ett litet tag och efter det passade jag på att hjälpa min värdmamma med lite sysslor och nu tar jag bara det lugnt innan jag behöver börja jobba igen.
Fixade också min byrå i helgen. Får se om jag fixar något mer i mitt rum.

Kommentarer :

#1: Annsoh

Fina bilder! :) vad händer idag :)?

skriven

Kommentera inlägget här :