Little Mix och Brighton

Denna lördagen blev det Brighton och jag var verkligen glad att vi åkte dit men först blev det att köpa biljetter till Little Mix konsert som är nästa år. Jag är verkligen glad att jag bestämde mig för att stanna och speciellt i London. Roligt att se något annat än bara London. Och att man fick se Brighton med sin bästa Londonvän gjorde det ännu bättre. Tågresan var trevlig och tyvärr kom jag lite för sent när jag skulle möta upp Louise på tuben. Dörren gick inte att öppna min vördfamilj hade lyckas på något sätt förstört låset. Jag gick in i vardagsrummet och såg då att fönstret var öppet, jag kunde inte heller hitta min värdfamilj. Jag klättrade ut från fönstret som inte var öppet så mycket, när jag står i fönstret hör jag mina jeans gå sönder ännu mer och min värdpappa kommer precis, ser mig i fönstret och säger hej Linnéa, så du märkte att dörren var trasig. Såklart skrattade han åt mig och jag kan förstå varför för det måste sett roligt ut. Tillbaka till tågresan så kom vi fram väldigt bra tid till Brighton.
Väldigt fint var det och vi vandrade på gatorna ner till havet. När vi kom till ner till havet gick vi direkt till piren.
Det går nog inte att förklara hur fint det är längs kusten.
Vi gick på piren och när vi kom längre ut gick vi in till spelhallen och ville spela. Men vi hade inga kontanter lösa, vi gick tillbaka för att leta efter en bankomat och helt plötsligt får Louise syn på en svensk liten butik.
Vi tog oss dit och det var hur gulligt som helst. Vi frågade damen som ägde butiken vart vi kunde hitta en bankomat och vi tackade så mycket. När vi hade våra pengar började vi spela.
Jag lyckades vinna en Olaf, stackars Louise försökte vinna ett gosedjur till sina värdbarn men både jag och hon vann en hel del biljetter som vi kunde växla in till andra saker. Vi blev hungriga efter att vart där inne, vi bestämde oss för att köpa crepes.
Vi ville så gärna se strandhusen, till slut kom vi fram till de och vi fick se en hel del annat på vägen också.
Jag passade till och med att doppa fötterna i havet men det kom en stor våg som jag inte var beredd på.
Vid 7 tiden bestämde vi oss för att åka hem och vi hann precis med tåget men det var ingen trevlig resa hem, det var ett gäng som var väldigt högljudda, en man sa till de men de bara skrattade och till slut fick en annan man nog och lämnade sin plats. Då säger mannen till igen eller han höjer rösten och jag kan verkligen förstå honom för det slutade med att jag och Louise stoppade in våra hörlurar och lyssnade på musik. Vi avslutade kvällen med film och middag hemma hos mig. Jag skulle nog inte kunna få en bättre dag i Brighton.

Kommentera inlägget här :